Tilbake til E-post bloggen

En switch for deg som sliter med innholdet i e-poster

e-postmarkedsføring innhold nyhetsbrev Dec 06, 2024
Kvinnelig virtuell assistent og e-postmentor jobber hjemmefra og hjelper kunder med e-poststrategi og innhold til e-postmarkedsføring.

Føler du at du rett og slett sliter med innholdet i e-poster? At det er utfordrende å hele tiden komme på hva du skal skrive i e-postene?

Det er ikke sjelden jeg hører “jeg må bare finne ut hva de vil jeg skal skrive om”!

Du har kanskje tenkt tanken selv også? En av de vanligste grunnene til at bruken av e-post i markedsføringen blir skjøvet foran deg er at du synes det er vanskelig å vite hva du skal skrive.

 

I denne artikkelen vil jeg dele et lite triks med deg som vil hjelpe deg ut av denne skrivesperren.

 

Det er ikke bare på sosiale medier du kan få skrivesperre

Jeg tror at det er mye større fokus og snakk om skrivetørke på sosiale medier, men det er en like stor utfordring når det gjelder e-postmarkedsføring. Selv om du leverer innhold på sosiale medier oftere enn på e-post, så skal du ha noe “vettugt” å skrive om.

I jakten på dette rettes det ofte fokus mot målgruppen og leserne. Hva i all verden har de lyst at jeg skal skrive? Du prøver å vri hjernen på hva du skal finne på å skrive sånn at de som leser e-postene dine syns at det er interessant. I jakten på dette prøver du ut litt av hvert, men blir sjelden klok. Har du lyst å lære mer om dette, anbefaler jeg deg å lese artikkelen: Hva skal e-poster egentlig inneholde

Jeg tror at det føles slik for leserne dine også mens du gjør dette. Det blir litt utydelig, som gjør at engasjementet ikke blir så bra som det kan bli.

 

Med denne lille switchen blir det enklere for deg å skrive e-poster

Du har så inderlig lyst å sende e-poster som blir åpnet, lest og som engasjerer. Jeg har en enkel løsning til deg. Det blir en liten switch. Ved å snu litt på det og endre på måten du tenker på, vil du skrive e-poster i fleng. Lett!

For det du bør tenke på, er å ha fokus på det som DU er interessert i. Det du brenner for og som du er opptatt av. Dele din kunnskap og kompetanse. For du vil jo ha lesere som liker akkurat de tingene, eller hva?

Denne switchen kan du bruke på alle plattformer du er på, ikke bare på e-post. På denne måten vil du tiltrekke deg de rette folkene og skape engasjement rundt innholdet ditt.

 

Når du skaper magi i innboksen får du engasjerte lesere. I dette blogginnlegget viser jeg deg 3 måter å skrive engasjerende e-poster på.

 

Slutt å tenk på hva leserene dine vil ha, ha fokus på det som du kan bidra med. Da vil du få lesere som liker det som du skriver.

 

Synes du likevel at dette med å skrive e-poster er vanskelig, kan jeg hjelpe deg på flere måter. Både som virtuell assistent og som e-postmentor.